تحلیل نمادهای بورسیتحلیل‌های ویژه

تحلیل تکنیکال شبندر

1399-12-05

امروز با تحلیل تکنیکال شبندر (پالایش نفت بندرعباس) در خدمت شما دوستان عزیز هستیم. شاید برای تحلیل این سهم لازم باشد علاوه بر تحلیل تکنیکال سهم، شرایط بازار را هم با هم بررسی کنیم و در آخر به نتیجه ای مشخص برای ورود یا عدم ورد به سهم بگیریم؛ بنابراین با ما در حد ضررهای بازار همراه باشید تا به بررسی شرایط سهم بپردازیم.

تحلیل تکنیکال شبندر

شبندر

به لحاظ نموداری و تکنیکال سهم در موقیت خوبی به سر می برد. از طرفی بالاخره بعد از روند نزولی طی 7 ماه، در روزهای اخیر توانست خط روند نزولی خود را بشکند و از طرق دیگر میانگین های متحرک تاثیر گذار سهم (14 روزه، 40 روزه و 80 روزه) توانسته اند در آرایش خوبی قرار بگیرند. از طرفی همانطور که در تصویر مشخص است، دقیقا در روزهایی که سهم منفی بوده، حجم معاملا کاهش داشته و با شروع روند صعودی، حجم معاملات نیز رو به افزایش بوده است و این می تواند یک نشانه بسیار خوب برای اثبات روند صعودی سهم باشد.

در بررسی های مربوط به ابر ایچیموکوی شبندر هم به خوبی مشخص است که سهم دقیقا از خط تنکان سن خود حمایت شده است و در موقعیت خوبی وارد ابر کومو شده است.

تحلیل شبندر

تحلیل تاثیر رفتار بازار بر نماد شبندر

همانطوری که همه شما مستحضر هستین، دولت واحدهای صندوق پالایش یکم با قیمت پایه 10,000 تومان به مردم فروخت و مطمئنا نمی خواهد که مردم را در این سهم با ضرر همراه کند و با هر بهانه ای در پالایشی ها این سهم را به 10+ می برد تا هر چه طودتر قیمت را حداقل به 10,000 تومان برگرداند. در روز جاری هم همانطور که شاهد بودید، پس از بسته شدن شپنا و خبر مثبت آن در قالب اطلاعات با اهمیت گروه الف، گروه پالایشی و صندوق پالایش حرکت رو به مثبت خوبی داشتند که شبندر هم از این وضعیت مستثنی نبود.

حمایت ها و مقاومت های پیش رو

در صورت عدم حمایت از شبندر در روزهای پش رو، ممکن است تا قیمت 2200 تومان کاهش قیمت پیدا کند ولی ما احتمال این موضوع را بسیار پایین می دانیم.

حمایت و مقاومت در شبندر

در صورت آغاز رشد، سهم در ابتدا با مقاومت های نه چندان قوی 2800 و 3000 تومان در تقابل است و در صورت شکست آن ها در کوتاه مدت می تواند تا 3300 تومان نیز رشد داشته باشد. در پله بعدی سهم در میان مدت تا قیمت 4000 تومان که همان قیمتی است که درپذیره نویسی پالایش محاسبه شده است، می تواند رشد داشته باشد.

نتیجه گیری

به دوستانی که شبندر را در پرتفوی خود دارند، پیشنهاد می کنیم که فقط و فقط سهم را نگهداری کنند.

دوستانی که قصد خرید سهم را دارند، می توانند فردا بازار را بررسی کنند و در صورتی که قدرت خریدار در سهم خوب بود، وارد شوند.

اگر در کانال ما عضو نیستید، پیشنهاد می کنیم که همین الان عضو شوید تا در زمان بازار وضعیت سهم را برای شما تحلیل کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید؛ به همین منظور با ما در کانال slsm_ir@ همراه باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن