آموزش‌های عمومیآموزش‌های نوشتاریبازارهای جهانی

معرفی سایت ساعات کار بازارهای جهانی

یکی از ممترین موضوعات در انجام معاملات در فارکس و بازارهای جهانی، دانستن ساعات کار بازارهای جهانی است. همانطور که می دانید بازار های جهانی بصورت 24 ساعته و از دوشنبه 01:30 بامداد تا شنبه 01:00 بامداد به وقت تهران فعال می باشد (5 روز کاری). این بازار از بورس سیدنی در استرالیا شروع و با بورس نیویورک در آمریکا خاتمه پیدا می کند. در اصل از کشوری به کشور دیگر دست به دست می شود تا بتواند 24 ساعته و بدون وقفه باز باشد.

هر بازاری که بسته می شود، بازار دیگری شروع به کار می کند و در بعضی از ساعت ها با هم همپوشانی کاری نیز دارند و تقریبا 70 درصد حجم تبادلات در زمانی که بازار نیویورک و اروپا همزمان باز هستند اتفاق می افتد.

working-different-time-zone

لیست مهمترین ساعات کار بازارهای جهانی

  • بورس سیدنی در استرالیا
  • بورس توکیو در ژاپن
  • بورس هنگ کنگ
  • بورس فرانکفورت در آلمان
  • بورس لندن در انگلیس
  • بورس نیویورک در آمریکا

این وب سایت برای کسانی که به تازگی در بازارهای مالی جهانی شروع به کار کرده اند می تواند کاربردی باشد. که علاوه بر ساعت کار مارکت، شما دسترسی به ساعت کشورهای مختلف، قیمت جفت ارزهای مختلف و شاخص ها، میزان خرید و فروش تریدرها در بروکرهای مختلف و اطلاعات سود مند دیگر وجود دارد.

این سایت نسخه های تحت ویندوز و موبایل نیز دارند که می توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از آن می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

market24hclock.com

ساعت فعالیت بازارهای جهانی

بهترین ساعات کار بازارهای جهانی برای یک تریدر ساکن ایران چه زمانی است؟

برای اینکه بدانید چه زمانی برای تریدرهای ایرانی ساکن در ایران بهترین است، ابتدا باید سشن‌هایی که فارکس به ساعت ایران فعال‌تر می‌باشد را بشناسید. به طور کلی بازار فارکس در سشن‌های لندن و نیویورک فعال‌تر می باشد. خوشبختانه این سشن‌ها از لحاظ زمانی، برای کسانی که که ساکن ایران هستند، بسیار مناسب است.

باور بسیاری از معامله‌گران این است که سشن توکیو و سیدنی که اتفاقا به ساعت ایران نیمه‌های شب می‌شود، فعال نیست. آنها معتقدند که بهترین سشن‌ها، همان سشن لندن و نیویورک هستند.

آغاز به کار بازار در سشن لندن 8 صبح به وقت لندن و 11:30 دقیقه به وقت ایران است. در سشن معاملاتی نیویورک نیز، مارکت ساعت 8 صبح که حدودا 16:30 بعد از ظهر ایران می‌شود، آغاز به فعالیت می‌کند.

خوشبختانه هر دوی این ساعات برای کسانی که در ایران زندگی می‌کنند، بسیار مناسب است. ولی فراموش نکنید عده‌ای از معامله‌گران بازار فارکس بر این باورند که بهترین ساعات برای ترید کردن در بازار فارکس، ساعت‌هایی است که سشن‌های مختلف بر هم منطبق می‌شوند.

منظور از انطباق یعنی در حین اینکه مارکت آسیا باز است، این باز بودن مصادف شود با شروع سشن معاملاتی لندن. در نتیجه بر اساس این فرمول، بهترین سشن‌های برای معاملات، سشن نیویورک-لندن، سیدنی-توکیو و لندن-توکیو می‌باشد.

تمامی ساعت کار بازارهای جهانی

زمان باز و بسته شدن بازار طلا در فارکس تاثیر آن در بازار فارکس

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که زمان باز و بسته شدن بازار طلا در فارکس کی است؟ آیا این مارکت جدا از بازار فارکس است؟ باید به شما بگوییم که در بازر فارکس، طلا یک نوع ارز محسوب می‌شود که در قسمت کالاها تقسیم‌بندی شده است.

این فلز گرانبها یا کالا، در بازار فارکس با نماد XAU/USD در مقابل دلار امریکا، قابل معامله است. تنها چیزی که شما نیاز دارید، چک کردن این مسئله است که آیا بروکر شما این کالا را برای معامله فراهم کرده است یا خیر.
پس در حقیقت بازار جهانی طلا، مارکتی جدا از فارکس نیست. در نتیجه، تنها تاثیری که در مارکت فارکس بر جا می‌گذارد این است که در مقابل دیگر ارزها یا کالاها، با برخی از لحاظ قیمت، صعود و یا نزول می کند. مثلا، با بالا رفتن برخی قیمت‌ها مثل دلار، معمولا واکنش معکوس نشان می‌دهد و نزول می‌کند.یا مثلا اگر طلا افزایش پیدا کند، دلار استرالیا نیز افزایش پیدا می‌کند. از همین رو دانستن ساعات کار بازارهای جهانی برای معامله گران مهم است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن