تحلیل نمادهای بورسیتحلیل‌های ویژه

تحلیل تکنیکال وتوصا

1399-12-02

وتوصا یا همان گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران که در آبان و آذر ماه سال جاری توانست رشد خوبی داشته باشد و سقف تاریخی خود را بشکند، در روزهای کنونی و در رود بازار وضعیت خوبی ندارد. بسیاری از سهامداران این سهم که حتی در قیمت هایی بالای 2000 تومان وارد این سهم شده اند، اکنون با ضرر های سنگین منتظر بازپشت این سهم هستند. آیا این سهم به روند افزایش قیمت خود باز خواهد گشت؟ آیا ورود در این سهم در این قیمت ها توصیه می شود؟ با ما در حد ضررهای بازار همراه باشید تا به پاسخ این سوالات برسیم.

وتوصا جزء رکورد داران ریزش در بهمن ماه

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، وتوصا پس از رشد خوبی که داشت، جزء پر ریزش ترین سهم ها بهمن ماه امسال معرفی شد.

رکورد داران بهمن 99

وتوصا تا کجا پایین می آید؟

فارغ از آنچه اندیکاتورها نشان می دهند، وتوصا همچنان در کانال صعودی خود قرار دارد. اتفاق بدی که در سهم اتفاق افتاده است این است، از دست دادن حمایت کف چنگال اندروز است. دوستانی که کمابیش با تحلیل تکنیکال آشنا هستند، می دانند که این موضوع اصلا نشانه خوبی برای سهم نمی تواند باشد. از طرف دیگر سهم به حمایت 0.78 فیبو خود در حال نزدیک شدن است و می توان در نظر گرفت که قیمت های 1170 الی 1200 حمایت سهم می باشند.

حمایت های وتوصا

آیا وتوصا برای ورود مناسب است؟

پاسخ به این سوال به نوعی به استراتژژی معاملع گر برمی گردد. در نظر داشته باشید که سهم در سال جاری دو رشد فوق العاده را تجربه کرده و شاید داشتن استراحتی هر چند کوتاه مدت و انجام حرکتی نوسانی به رشد مجدد سهم کمک شایانی می کند.

روند وتوصا

معامله گران پر ریسک می توانند با برگشت بازار در همین قیمت های 1200 تومان در سهم ورود کنند ولی در نظر داشته باشید که حتما و حتما حد ضرر داشته باشید؛ زیرا که در صورت شکسته شدن این کف، ححمایت بعدی 1000 الی 1050 تومان خواهد بود.

معامله گرانی هم که ریسک پذریری کمتری دارند، می توانند پس از تثبیت قیمت سهم روی 1350 تومان ورود مطمئن تری داشته باشند.

اسیلاتورها چه می گویند؟

اسیلاتورهای وتوصا

هنوز در MACD واگرای به چشم نمی خورد و نیاز به کفسازی در این محدوده های قیمت حس می شود.

در RSI نیز همچنان اشباع فروش دیده می شود و رای بالا آمدن نیاز است تا بالای 25 بیاید که به نظر نمی رسد که در روزهای کنونی این اتفاق بیافتد.

این پست صرفا جنبه تحلیلی دارد و به هیچ عنوان سیگنال خرید و یا فروش در این نماد نیست. (سلب مسئولیت)

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن