تحلیل نمادهای بورسیتحلیل‌های ویژه

تحلیل تکنیکال شراز

1399-12-17

شراز نماد شرکت پالایش نفت شیراز در ماه‌های اخیر از قافله ریزش بازار مستثنی نبوده و ریزش زیادی را تجربه کرده است. شراز در رده بندی سهم های کم ریسک گروه پالایشی، بعد از شاوان به عنوان کم ریسک‌ترین سهم بازار در گروه پالایشی می‌باشد. با ما در حد ضررهای بازار همراه باشید تا به بررسی تحلیل این سهم بپردازیم.

تحلیل تکنیکال نماد شراز

بررسی روند بلند مدت شراز

در ابتدا لازم است تا کانال سهم را برای شناخت حرکت Major ان مورد بررسی قرار دهیم؛ همانطور که در تصویر می‌بینید، سهم در کف کانال صعودی 3 ساله خودش در حال معامله شدن است و به نظر میاد که سهامداران اصلی و بازیگر سهم فقط شکسته شدن این کف را برای سهم ندارد؛ با این حال در نظر داشته باشید که از دست دادن کانال صعودی تمامی تحلیل امروز را می تواند باطل کند و سهم را وارد شرایط نامطلوبی نماید. پس بهتر است حتما برای سهم حد ضرر را در کف کانال قرار دهیم.

موضوع دیگر این است که سهم از تاریخ 1399/08/25 توانسته سقف ها و کف های بالاتری را پشت سر هم رقم بزند که نشان از شروع یک روند صعودی کوتاه مدت است.

روند سهم شراز

بررسی روند کوتاه مدت سهم

روند کوتاه مدت سهم (8 ماهه) را در موج بزگتر می توان نزولی در نظر گرفت ولی برای معامله گران دو موضوع می تواند بسیار مهم تلقی گردد:

  1. سهم با معاملاتی که امروز داشت در حال شکست کانال نزولی خودش است.
  2. از تاریخ 1399/08/25 سهم در حال ساخت کف و سقف های بالاتر از قبل اس و می توان گفت که روند صعودی خودش را آغاز کرده است.
  3. بررسی سیکل های معاملاتی سهام پالایشی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که ماه های اواخر اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت، ماه های طلایی برای سهام پالایشی هستند.

روند کوتاه مدت شراز

حمایت و مقاومت‌های شراز

بر اساس بررسی های ادواری که بر روی شراز انجام شده است، نشان می‌‌دهد که سهم بر روی میانگین های متحرک 25 روزه، 45 روزه و 80 روزه عکس العمل های فراوانی ایجاد کرده است. همانطور که در تصویر می‌بینید سهم بر در حال حاضر هر سه میانگین متحرک را به عنوان حمایت خود دارد.

نتیجه‌گیری

با توجه به روند معاملات سهم و بر اساس حجم روزانه، سهم در موقعیت خوبی برای خرید پله اول می‌باشد؛ البته امکان پولبک بر سقف کانال نزولی هم در روزهای آینده پیش بینی می‌شود. بهتر است در صورت تصمیم برای ورود به سهم، حتما و حتما حد ضرر خود را کف کانال صعودی بلند مدت قرار دهید.

به نظر می آید در صورت شروع رشد سهم در پله اول 12,000 و سپس 13,000 تومان مقاومت های پیش روی سهم در حالت نوسانی هستند و در صورت شکست آن ها در میان مدت می تواند به 17,000 تومان برسد.

این پست صرفا جنبه تحلیلی دارد و به هیچ عنوان سیگنال خرید و یا فروش در این نماد نیست. (سلب مسئولیت)

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن