بورس ایراناخبارسایر اخبار

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

از ابتدای سال 99 و با مطرح شدن بحث آزادسازی سهام عدالت امکان معامله و خرید و فروش فراهم شد و افراد ‌توانستند برای مدیریت سهام خود تصمیم‌گیری کنند. در این میان شرایطی فراهم شد تا سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، با توثیق سهام عدالت خود در بانک، بتوانند کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کنند. با ما در حد ضررهای بازار همراه باشید تا توضیحات جامعی در این زمینه خدمتتان ارائه دهیم.

مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

طرح کارت اعتباری دارندگان سهام عدالت با تصمیم شورای عالی بورس و بانک مرکزی، پس از ماه‌ها فراز و نشیب اخیرا در دستور کار قرار گرفته است و مشمولان آن می‌توانند از طریق این کارت تا سقف ۶۰ درصد ارزش دارای سهام عدالت خود تسهیلات دریافت کنند. هدف از ارائه این تسهیلات با توجه به شرایط بورس، ایجاد انگیزه نگهداری این سهام و کاهش فشار فروش در بازار است.

برای دریافت این تسهیلات که در قالب یک کارت اعتباری به متقاضی پرداخت خواهد شد، در ابتدا باید احراز هویت افراد توسط سامانه سجام انجام شود که این فرآیند به صورت حضوری و غیر حضوری قابل انجام است.

پس از آن با ورود به اپلیکیشن ایوا (سامانه مخصوص بانک ملی) و ثبت اطلاعات خود، مراحل لازم برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را سپری می‌کنید که این مراحل به شرح زیر است:

  1. وارد کردن کد ملی
  2. وارد کردن کد امنیتی
  3. قبول شرایط اولیه و ابطال تمبر
  4. ثبت کد پیامک‌شده به کاربر (این کد به شماره همراه اعلام‌شده در سامانه سهام عدالت ارسال می‌شود).
  5. تایید اطلاعات کاربر
  6. تایید دو قرارداد مربوطه (درخواست توثیق سهام عدالت و سفارش فروش/ قرارداد مرابحه صدور نشان اعتباری نشان)
  7. وارد کردن کد امنیتی
  8. برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، لازم است به این موارد توجه کنید:
  9. کاربر باید در ابتدا امضا دیجیتال (در منوی گواهی امضاء) خود را تعریف کند.
  10. این سرویس مربوط به کاربرانی است که سهام عدالت دارند و حساب آن‌ها در بانک ملی ایران است. در این حالت، کاربر سهام عدالت خود را وثیقه قرار می‌دهد و به کمک آن می‌تواند با توجه به ارزش روز سهام، مبلغی وام به صورت کارت اعتباری دریافت کند.
  11. کارت اعتباری دریافتی در فروشگاه‌های وین مارکت، افق کوروش و رفاه قابل مصرف است.
  12. برای استفاده از این سرویس باید اطلاعات هویتی صاحب کارت (حساب) بانک مبدا با مالک سیم کارت یکسان باشد.
  13. در منوی گزارشات کاربر می‌تواند گردش کارت اعتباری مختص این وام را مشاهده کند.

پس از تکمیل فرآیند ثبت اطلاعات در این سامانه، کارت اعتباری دیجیتالی ظرف مدت دو تا سه روز صادر می‌شود و پس از آن دارندگان کارت می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های نامبرده با اسکن بارکد فروشگاه و تعیین مبلغ با کارت اعتباری، خرید خود را انجام دهند.

زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات سهام ‌عدالت نیز سه سال است و در صورتی که متقاضیان طی یک ماه، اقساط تسهیلات دریافت شده را بازپرداخت کنند، سود به آن تعلق نخواهد گرفت. در صورت عدم‌ بازگشت پول پس از گذشت یک ماه، بازپرداخت تسهیلات سه ساله در نظر گرفته می‌شود و کارمزد آن متفاوت است.

نکته: سهامدارانی که وام 10 میلیون تومانی دریافت می‌کنند 362 هزار تومان و کسانی که وام 5 میلیون تومانی می‌گیرند باید 181 هزار تومان بابت قسط پرداخت ‌کنند.

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن