بورس ایراناخبار

بورس در هفته آینده چه خواهد شد؟

بورس در هفته آینده چه خواهد شد؟ آیا بازار بالاخره به تعادل خواهد رسید؟ آخر سال است و فشار فروش از سمت سهامداران حقیقی و برخی حقوقی‌ها زیاد شده است اما به عقیده برخی از کارشناسان، بازار در دو هفته پایانی سال 99 به سمت تعادل حرکت می‌کند.

در جریان معاملات هفته گذشته بررسی لایحه FATF تا فروردین سال 1400 عقب افتاد و کارشناسان عقیده دارند اگر FATF را نپذیریم مراودات مالی ما به همین شکل ادامه پیدا می‌کند و امیدی که در بازار سهام مبنی بر مذاکرات وجود داشت از بین خواهد رفت.

سیگنال‌های مثبتی نیز برای بازار سهام داشتیم و یکی از آن‌ها حمایت از سهامداران خرد و دیگری کاهش نرخ سود بین بانکی است اما در جو منفی بازار سهام، خبر خوب تاثیر چندانی ندارد و بازار به رویداد مثبت نیاز دارد. خبرهایی نیز در رابطه با تزریق 9 هزار میلیارد تومان پول به بازار سهام به گوش می‌رسد و در برخی از روزهای معاملاتی هفته گذشته صف‌های فروش جمع شد که این می تواند در روند بورس در هفته آینده تاثیر بگذارد.

اما با وجود شرایط یاد شده، به نظرم دو هفته آخر معاملات امسال، روند شاخص کل مثبت است. زیرا تامین مالی دولت از سمت عرضه اوراق بدهی انجام شده و شدت فروش این اوراق در هفته بعد کاهش پیدا می‌کند و این موضوع باعث افزایش حجم معاملات می‌شود. از طرفی با ورود صندوق‌های با درآمد ثابت به خرید سهام پول به بازار سهام تزریق می‌شود و قیمت سهم‌ها به منطقه جذابی رسیده است.

روند شاخص کل

از طرف دیگر در ساعات پایانی بازار روز چهارشنبه حجم عرضه ها شدت گرفتند و می توان گفت که شاخص کل بازار سهام به سمت کف قبلی خود و حمایت 1,140,000 واحدی حرکت می‌کند و آن محدوده، مهم‌ترین حمایت بازار سهام محسوب می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن