تحلیل نمادهای بورسیتحلیل‌های ویژه

تحلیل تکنیکال فولاد

1399-12-03

تمام دوستانی که در سال گذشته در بازار فعال بوده اند، در جرین هستند که نماد فولاد طی افزایش سرمایه ای که داشت قیمت خودش را از چند به چند رساند. دقیقا از ابتدای آذر ماه 1398 بود که از قیمت 250 تومان استارت زد و با رسیدن به قیمت 2450 تومان، تقریبا 10 برابر شد. در آن روزها همه می دیدیم که حقوقی سهم هر روز و هر روز به هر شکلی که شده، از صف خرید گرفته تا صف فروش فقط و فقط فروشنده بود. آما حالا با توجه به اصلاح نسبت سنگینی که داشتهآ برای رشد آماده هست؟ چه زمانی برای ورد مناسب است؟ با ما در حد ضررهای بازار همراه باشید تا به بررسی آنچه در سهم می گذرد، بپردازیم.

تحلیل تکنیکال سهم فولاد

در بادی امر لازم است خدمتتان ذکر کنم که در روزهای اخیر بسیار دیده می شود که برخی از تحلیلگران با استفاده از نمودارهای غیر لگاریتمی سیگنال های نادرستی برای خرید در سهم فولاد ارائه می دهند. در این تحلیل آن ها می گویند که سهم آماده پولبک به سقف کانال نزولی و شروع حرکت است. لطفا در این مورد دقت بیشتری بفرمایید و در ورود عجله نکنید. این تحلیل اشتباه را  (البته از نظر ما) می توانید در تصویر زیر مشاهده بفرمایید:

فولاد

از نظر ما طبق نمودار لگاریتمی و تعدیل شده سهم، با وجود ساختن کف و سقف های بالاتر در 1 ماه گذشته، فولاد همچنان در کانال نزولی خود در حرکت است و تا زمانی که نتوانسته کانال نزولی خود را بشکند، برای ورود سهامداران بلند مدت و میان مدت مناسب نیست.

روند-نزولی-فولاد

البته یک نکته مثبتی که در مورد سهم وجود دارد، واکنش های فراوانی است که نسبت به میانگین 30 روزه خود داشته است. همانطور که در تصویر می بینید در ماه ذشته به خوبی توانسته این مقاومت این میانگی را بشکند و هم اکنون آن را به عنوان یک حمایت خوب در اختیار داشته باشد. بازگشت سهم از این میانگین  برای معامله گران نوسانی و کوتاه مدتی می تواند سود خوبی به همراه داشته باشد.

میانگین-متحرک-فولاد

اسیلاتورها چه می گویند؟

همانطوری که در تصویر می بینید، اسیلاتورها نیز در در موقعیت خوبی برای ورد سهامداران کوتاه مدتی و نوسان گیران هستند؛ RSI دقیقا روی 50 است و MACD نیز می تواند نشان از ادامه روند یک ماهه سهم بدهد.

اسیلاتورها-در-فولاد

نتیجه گیری درباره نماد فولاد

در زمان کنونی به سهامداران بلند مدتی و میان مدتی به هیچ وجه پیشنهادی برای ورد به سهم را نداریم و تا زمانی که از کانال نزولی خود خارج نشده است، برا هیچ کدام از این دسته معامله گران نمی تواند مناسب باشد.

اما در صورت حمات روی میانگین متحرک 30 روزه می تواند فرصت خوبی باری معامله گران کوتاه مدتی و نوسان گیران باشد.

این پست صرفا جنبه تحلیلی دارد و به هیچ عنوان سیگنال خرید و یا فروش در این نماد نیست. (سلب مسئولیت)

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن