تحلیل نمادهای بورسیتحلیل‌های ویژه

تحلیل تکنیکال زشگزا

1399-12-26

زشگزا نماد شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد از گروه زراعت است. در روزهای اخیر، گروه زراعت روزهای خوبی را سپری نمی کنند و همانطور که در تصویر زیر میبینید، عمدتا منفی و با صف های خرید می‌شوند.

معاملات گروه زراعت و زشگزا

در این روزها زشگزا نیز در گروه زراعت مستثنی نبود و با وجود خبرهای خوب از سودسازی و اعمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و از تاریخ 1399/09/08 ریزش 55 درصدی را تجربه کرد.

تحلیل تکنیکال زشگزا

بررسی روند سهم زشگزا

یک اتفاق خوب و در عین حال حساس برای سهم این است که سهم در کف کانال صعودی خود در حال معامله شدن است و در محدوده های قیمت 770-750 تومان باید منتظر واکنش مثبت به این کف باشیم که تا حدودی این موضوع تا حدودی در روز جاری پیش آمد.

خط روند زشگزا

بررسی اندیکاتورها و اسیلاتورهای مهم

میانگین های متحرک مهمی که سهم با آن ها حمایت و مقاومت های فراوانی ساخته است، 14 روزه، 50 روزه و 100 روزه هستند که در تصویر به ترتیب با رنگ های سبز، آبی و قرمز قابل مشاهده می باشند.

میانگین های متحرک زشگزا

از طرفی موضوع جذاب در مورد زشگزا واگرایی به وجود آمده در مکدی، مومنتوم و روند سهم است که در زیر می توانید مشاهده بفرمایید.

واگرایی در زشگزا

در بررسی های مربوط به ابر کومو، همانطور که مشاهده می فرمایید، سهم همکام با مقاومت کیجون سن رو به پایین حرکت کرده است و از طرفی برای شروع حرکت مثبت، سهم نیاز دارد تا ابر تنکن سن یز مقداری فلت شده و انرژی مناسبی جذب کند.

واپرایی در زشگزا

نتیجه گیری

برای ورود به سهم شاید بهتر باشد بنا به استراتژی معامله گران، آن را به طرق زیر تقسیم بندی کنیم:

تابلوی زشگزا

معامله گران بلند مدت: زشگزا به طور کلی برای سهامداران بلند مدت یک گزینه مناسب می باشد؛ p/e جذاب 24 در مقابل p/e گروه زراعت که 40 می باشد، سودسازی ها و گزارش های خوب دوره های اخیر و همچنین محدوده مناسبی که در تحلیل تکنیکال انجام شده، در آن قرار دارد، از جمله دلایلی هستند که این سهم را برای بلند مدتی ها جذاب می کند.

معامله گران میان مدت:  برای این دسته از معامله گران، شاید بهتر باشد با کمربند سفت تری نسبت به معامله گران بلند مدت وارد سهم شوند؛ بهتر است ورود این معامله گران پس از شرکت میانگین متحرک 50 باشد.

معامله گران کوتاه مدت و نوسانگیران: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم و در واقع معامله گران امکان برداشت مبلغ را از کاگزاری های خود ندارند، ترجیح بسیازی بر این است که خرید کنند و با داشتن سهم به استقبال تعطیلات عید بروند. همانطور که در معاملات روز جاری دیدیم، سهم از کف بازگشت خوبی داشت و معاملات روانی را در آن شاهد بودیم. برای ورود مطمئن تر پیشنهاد میکنیم، پس از شکست میانگین 14 روزه که عمدتا همراه با شکست خط کیجونسن اتفاق خواهد افتاد، برای ورود به سهم آماده شوند.

حدضرر زشگزا: با اندکی اغماض و فرصت به سهم می توان حد ضرر را برای تمامی معامله گران قیمت 720 تومان دانست.

این پست صرفا جنبه تحلیلی دارد و به هیچ عنوان سیگنال خرید و یا فروش در این نماد نیست. (سلب مسئولیت)

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن